Please or Registrér to create posts and topics.

Ecu flashing

Hei kolleger. Jeg leser mye på vfr1200 forumet på fb om ecu flashing, og da særlig om Guhl. Jeg forstår det som at en slik flash bl.a. tar bort noe av rykkingen jeg opplever på lave turtall/euro-emisions. Har noen av dere gjort dette? Finnes det steder i norge som kan se på dette?

eilevaakre har respondert på dette innlegget.
eilevaakre

Denne tråden er like aktuell i dag, og jeg lurer på det samme som tomfla gjorde for fire år siden 😊 Noen som har erfaring med dette?

Hei!

Jeg kjenner ikke til at noen i klubben har gjort dette. Flere har installert PowerCommander, og noen av oss har kjørt den i dynobenk. 

Mitt resultat kan du lese mer om her.

Spørsmålet ligger under 7. generasjon 1200F

Her er vi flere som nå har fått dette gjort, via nettet, hos en kar i Nederland.

Her er hans Facebook side:

https://www.facebook.com/sabsteef

På 800'n var det ikke mulig å gjøre dette ifølge Stefan Ringelberg som han heter.  

Hei!

Jeg tok kontakt med Sabsteef på Messenger som gjorde dette remote på min 2010 VFR 1200 F for et par uker siden. Han sendte meg nødvendige kabler i posten for å koble MC til PC, samt en oversiktlig og enkel brukerveiledning på Messenger over hva jeg måtte gjøre av forberedelser før "flashing". Prosessen var ryddig og enkel. Vi chattet på Messenger mens han styrte PC remote fra Nederland. Det hele tok i underkant av to timer og kostet 2901,52kr 🙂

Jeg slet med rykking ved lavt turtall i 1. og 2. gir. Dette er nå helt borte. Det er som å kjøre ny sykkel! Kan virkelig anbefale Sabsteef etter min erfaring.