Please or Registrér to create posts and topics.

Gaffeloppgradering?

Kom over denne i dag:

http://www.ebay.com/itm/Race-Tech-FEGV-S3501-Honda-VFR750F-86-Gold-Valve-Cartridge-Fork-Emulators-/271787304672

Noen som har prøvd noe sånt? Hadde opprinnelig tenkt å bytte fjærene ifm overhaling av gaflene, og ser at dette kanskje kunne vært lurt å gjøre samtidig, men kunne tenke meg litt feedback på om det har noe for seg eller om det bare er en gimmick?

Hei.

Jeg byttet i min 98 mod.

wilbers fjærer, race tech kompresjonsventil, vtr 1000 innmat med topp og returjustering og ny shimsing på returventil.

Du må vite hva du går til.

Hva slags utstyr du trenger. momentnøkkel, hvordan du skal shimse for å få det til å passe deg og din vekt og kjørestil.

Og da ta hensyn til hva slags olje du vil ha. (tykkere er stivere)

Må du borre bleed hullet selv? Finn riktig størrelse borr, (min er 1,3mm)

 

Hvis man er heldig og treffer alle disse punktene, så får man en helt ny sykkel.

Hvis ikke.... kan den bli helt jævlig å kjøre.

 

 

Vel, jeg har i prinsippet ikke tenkt på dette som et voldsomt prosjekt. I utgangspunktet tenkte jeg å skifte fjærer mens jeg allikevel skulle bytte olje og simringer, men så kom jeg over disse på ebay og tenkte at det kanskje kunne ha noe for seg. Det ser jo ut som om beskrivelsene er omtrent kun å dytte inn disse når man allikevel bytter fjærer, så ikkeno' borring eller noe. Fjæringen på sykkelen min er for myk per i dag, så nye, stivere fjærer og evt noe tykkere olje vil jo ha en effekt i seg selv, men spørsmålet mitt var derfor om det vil ha noe for seg i det hele tatt å legge inn en sånn ventil, eller om det bare blir ekstra plunder (den kan jo ikke justeres fra utsiden for eksempel) uten at jeg vil merke noe større forskjell? Har lest litt rundt etter erfaringer, og ser at veldig mange er veldig fornøyde med denne. Min generasjon VFR har jo "gammeldags" oppsett (damping rod, hva heter det på norsk?) med faste hull som oljen presses igjennom, og en variabel ventil som denne gullgreia burde i prinsippet ha noe for seg...

Fant forresten denne: http://racetech.com/download/IP%20FEGV%20S4101V4%20Honda%20V4.pdf

Se der ja.

Dette er veldig forskjellig fra min ja.

Tipper det vil gjøre en stor forskjell og er nok absolutt verdt det.

Gode dempere gir den største kjøregleden man kan ha, men jeg ville vært veldig forsiktig med å gå inn i dette uten å være helt sikker på prosedyren og stegene man skal ta. Samt ha alt utstyret du trenger tilgjengelig.